Met behulp van narrowcasting kunnen bedrijven uit verschillende sectoren informatie delen met hun doelgroep via TV schermen. Om gebruik te kunnen maken van narrowcasting heb je enkel een scherm, een mediaspeler en natuurlijk internetverbinding nodig. Bovendien maakt het niet uit in welke sector je een bedrijf hebt, het kan namelijk in elke sector gebruikt worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Retail sector en in de horecasector. Narrowcasting is een methode waarmee je aandacht van mensen kunt trekken. Indien je bijvoorbeeld een restaurant hebt en een scherm plaatst dat zichtbaar is voor voorbijgangers, kan dit de aandacht van deze voorbijgangers trekken.
Een moderne manier van marketing
Het is natuurlijk ook bijvoorbeeld mogelijk om informatie te delen via papieren posters. Met behulp van marketing in beeld kun je echter met narrowcasting gebruik maken van een moderne manier van marketing. Een scherm waarop je informatie kan delen betekent dat je dit scherm ook regelmatig kunt updaten. Indien je bepaalde informatie moet veranderen is dit eenvoudig te doen. Verder trekt deze moderne manier van marketing sneller mensen aan. Bij twijfel over narrowcasting is het mogelijk om een demo aan te vragen. Je kunt dan twee weken proefdraaien. Hierdoor kun je ook daadwerkelijk een beeld krijgen van narrowcasting en kun je na afloop een keuze maken.
Hoe trekt dit mensen aan?
Je kunt je afvragen hoe zo een scherm de aandacht van mensen kan trekken. Dit komt allemaal door hoe de informatie tentoon wordt gesteld op de schermen. De specialisten weten precies hoe je het beste publiek kunt aantrekken. Daarom zal het design van de informatie op de schermen zorgvuldig uitgevoerd worden. Denk bijvoorbeeld aan New York Time Square. Dit plein staat bekend om de vele schermen die daar staan. Ondanks de hoeveelheid van de schermen trekt dit nog steeds genoeg aandacht van voorbijgangers.